Case: Natursporet webshop

Opgave

Opstart, identitet, design, udvikling og drift af webshoppen Natursporet.dk.

Kunde

Natursporet.dk

Kompetencer

Konceptudvikling, strategi, visuel identitet, webdesign, webudvikling, tekstforfatning, markedsføring, SEO, Adwords, drift af webshop, e-mail markedsføring, Facebook.

Mission

Natursporet.dk er startet af Casper Wichmann som et sideprojekt. Først og fremmest af lyst men også som en mulighed for at få erfaring med hele salgsprocessen på nettet. Hvordan konverterer man brugere til kunder, hvordan yder man fantastisk kundeservice og hvad skal der egentlig til for at drive en webshop.

Løsning

PrestaShop er flere gange kåret som verdens bedste Open Source e-commerce platform, og valget var heller ikke svært, da der skulle vælges et webshopsystem. For at holde tidsforbrug og indledende omkostninger nede, blev der taget udgangspunkt i et generisk tema, der efterfølgende blev modificeret på design og funktioner, så det levede op til de krav der var til webshoppen.

Natursporet.dk fungerer både som en webshop, der sælger outdoor og fritids-udstyr til hele familien, men indeholder også artikler, der skal inspirere familier til at komme mere ud i naturen, med de positive effekter det har på børns sundhed og udvikling.

Webshoppen er optimeret til søgemaskinerne og der udvikles løbende, så Natursporet.dk rangerer højt på valgte søgeord i Google. Derudover annonceres der på Facebook, hvor der også postes nyheder, tilbud og inspiration. Som et tegn på at det også betaler sig at yde en god kundeservice, har Natursporet.dk fået et væld af fantastiske kundeanmeldelser på Trustpilot.

Prestashop webshop. Design og udvikling. Responsive. Mega-menu. Blog. MailChimp signup. 1-page checkout. Daglig drift og markedsføring.

Site: natursporet.dk